Duiken!

12 april 2018 - Bali, Indonesië

Met de bergen van Java voor ons, in de boot naar het eiland Menjanan in het uiterste westelijke puntje van Bali. Een heerlijke tocht en welkom na een paar zeer warme dagen. In de boot de duikuitrusting voor Dirk en voor Jen een bescheiden snorkelsetje. Van de 6 mensen die mee gingen was er maar eentje die durfde te duiken: Tuan Dirk die een priveleraar had. Hij kreeg een heleboel instructies en Jen lag al lekker te snorkelen en te genieten van de vissen. " Het is net alsof je in een aquarium zwemt"  riep ze over het water. Het moment dat Dirk zich vanaf de boot met volledige uitrusting achterover moest laten vallen was best spannend, daarna was het eigenlijk alleen nog maar genieten van al het moois onder water. Hij genoot ook erg van de gewichtloosheid en dat je met allerlei technieken en de apparatuur je optimale positie kunt kiezen: je zwemvest opblazen, lucht laten ontsnappen uit het zwemvest etc.. De beheersing van dit alles vond hij apart en een geweldige ervaring. Jen hing er soms ver boven met de camera om ook de prachtige luchtbellen te filmen van de duikers. Zijn verjaardagsgeld heeft hij dus goed besteed en hij nodigt jullie uit om ook de filmpjes te bekijjen op dit bog. En Jen, ja die is trots op hem en vindt het ongelofelijk stoer dat hij gedoken heeft. Nu zitten we heerlijk buiten onder een fan en hebben een lekkere maaltijd gehad met eindelijk vis.Op het filmpje kan je zien hoe de kok ons enthousiast vertelt hoe je sambal matah maakt. Op de foto waarop ik zit te eten is de sambal het meest rechtse bakje voor me. Smaakt verrukkelijk met vis,.

1. Christa:
    12 april 2018
    Jongens, ik ben stikjaloers. En dan die dikke gelukkige grijns van Dirk op het laatst! Heerlijk genieten, knuffels Chris
  2. Frederike Otger:
    12 april 2018
    Ohh, ik ontdek nu pas de filmpjes...
    Wat leuk om te zien en mee te leven. Ben benieuwd Dirk wat je van het duiken vondt. Snorkelen is ook al erg leuk.
    Heerlijk hoor die zon en dat water.
    Liefs
  3. Petra:
    Lieve jen en Dirk,

Wat ziet het er allemaal heerlijk uit en wat een mijlpaal Dirk om te duiken . Stoer hoor.
    Door jullie filmpjes en verhalen zijn wij ook een beetje mee op Bali . Erg bedankt hier voor .

veel plezier verder . Geniet ervan en we want more ha ha . Dikke kus van PEET
  4. Coleta en Herbert:
    He lieverds,
    Dit was voor ons weer even genieten van de geweldige filmpjes en foto's. Wat een prachtig helder water en leuk om te zien dat jullie er alles uit halen wat maar mogelijk is. Dit is het leven, hè!!!!!!
    Stoer hoor Dirk dat duiken, ik ben trots op je.
    Geniet lekker en we kijken uit naar de vervolgverhalen.
    XX Herbert en Coleta
  5. Pieter en Afra:
    Hallo Lieve Dirk&Jen,

Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en er een beetje "bij"te zijn.
    Geweldig te zien hoe jullie genieten. Wat een mooi helder water, leuk dat snorkelen en Dirk wat stoer van je om te duiken!! Wat een mooie foto's ook, krijg zo echt een beeld van het leven op Bali.

Veel lieve groetjes van ons,
    Pieter en Afra
  6. Dekker/Ruys:
    15 april 2018
    Hey Jennemieke en Dirk,

Stoer hoor Dirk.......lekker duiken.
    Geniet nog maar lekker saampies
    liefs Aad & Marieke