Naam:
Foto’s:
149
Video’s:

Over ons

Welkom op ons reisblog. Jullie kunnen hier over onze belevenissen lezen in Indonesië. Kunnen jullie een beetje mee-genieten vanuit Nederland :) . Reageren mag natuurlijk maar voel je daartoe vooral niet verplicht.

Sampai Jumpa (Tot ziens)

Dirk en Jen

Over onze reis

We gaan ons heerlijk een paar maanden onder dompelen in al het moois en goeds dat Indonesië te bieden heeft. Voor Jen zal het een beetje thuis komen zijn. De eerste maand op een vast plek in een Balinese kampong (dorpje) onder de locals. Daar zullen we eens kijken wat onze lessen Indonesich opgeleverd hebben. We zullen wel vaak moeten zeggen: bicara plan-plan tolong (rustig praten graag) want anders begrijpen deze orang belanda's (mensen uit Nederland) er helemaal geen snars van. En dan willen we ook nog vertellen dat we een anak-perembuan (dochter) hebben van dua puluh dua (22). Wat stellen we ons van deze reis voor? Vooral het samen zijn in een heerlijke en warme omgeving, een paar maanden ongestoord, los van het werk komen. Duiken, lekker koken, meegaan met een vissertje de zee op, kletsen met de mensen, naar de pasar (markt) inkopen doen en tawarren (afdingen), scooteren langs de kust en de tempels, lekker eten en verder gewoon genieten. Oh ja de e-readers vol gestouwd met boeken. Benieuwd of we hier aan toekomen. De tweede maand misschien ene beetje reizen naar bijv. Sulawesi. We kijken waar we zin in hebben. Misschien zijn we dan zo senang op Bali dat we niet vooruit te branden zijn en worden deze blogs al saaier. We zullen zien!

Bezochte landen

Wij hebben 22 landen (9%) bezocht:

België, Cuba, Curaçao, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, India, Indonesië, Italië, Kroatië, Marokko, Nederland, Oostenrijk, Polen, Spanje, Thailand, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zwitserland.